חדשות
מהי אסטרטגיה שיווקית ואיך משתמשים בה נכון?

מהי אסטרטגיה שיווקית ואיך משתמשים בה נכון?

רשת האינטרנט הינה בעלת יתרון אחד מרכזי והוא שניתן להשתמש בה מכל מקום ברחבי העולם (כל עוד קיים חיבור, כמובן). עובדה זו מביאה אותנו למסקנה שאין זה משנה היכן תהיו, תוכלו להפעיל את האתר או הדף שלכם ללא כל בעיה. על כן, גם אם אתם מתגוררים באילת עדיין לא תהיה לכם בעיה לבצע קידום אתרים באילת על ידי פניה לבעל מקצוע בתחום זה.

מתי ננקוט בפעולת אסטרטגיה שיווקית

חלק מרכזי בניהול העסק שלכם כרוך בהתוויית אסטרטגיה שיווקית שתביא אל ציבור הצרכנים הקיים והפוטנציאלי את היתרונות של המוצר או השירות הספציפי שלכם. אנו פונים לאסטרטגיה שיווקית באחת משתי האפשרויות הבאות:

  • כאשר השיווק מגיע מתוך מהלך עסקי רגיל, יש להגדיר את האסטרטגיה מחדש (או לראשונה). אנו נפנה לדרך זו כאשר קיימות אי הבנות או חוסר סדר במדיניות של החברה או העסק וכל החלטה כרוכה בדיונים סוערים.
  • המצב השני שבו ננקוט באסטרטגיה שיווקית הינו כאשר ישנם שינויים גדולים ומשמעותיים כגון כניסת מתחרה חדש ודומיננטי לשוק, השקת קו מוצרים או כל שינוי משמעותי אחר.

אסטרטגיה שיווקית – אז מה זה אומר בעצם

מדובר על תפישה של פעולה אשר מוסכמת על הארגון ונתמכת על ידי כל חבריו. כל החלטה כזו היא אך ורק למען הארגון וכל תפקידה הוא להביא לניצחון של המוצר או השירות שלכם בשוק בו הוא נמצא. על ידי יצירה של ביקוש למוצר שלכם או לשירות כל שהוא תגדל החברה וגם המכירות יעלו בהתאם. את זאת נעשה על ידי יצירה של קונספט שיבדל את מה שיש לנו להציע בהתייחס לכל ההזדמנויות והאיומים שמקיפים אותנו מכל עבר.

במה מתמקדת האסטרטגיה השיווקית

הגורמים שבהם מתמקדת אסטרטגיה שיווקית מתחלקים לשלושה חלקים עיקריים:

  • ראשית יש להגדיר את קהל היעד שלנו. כך נדע אל מי אנחנו רוצים לפנות. אם לדוגמא יש לנו עסק מקומי בעיר אילת, הלקוח הפוטנציאלי שלנו יהיה תושב העיר או מי שמבקר בה. שיווק עסקים באילת יכול להתבצע על ידי איש מקצוע בתחום זה שישפר מאוד את העמדה של העסק שלכם בקרב פלח השוק הרלוונטי.
  • בהמשך יהיה עלינו להגדיר את הערך של השירות או המוצר שנמצא בבסיס העסק.
  • השלב השלישי הוא להבין מה היא צורת ההתמודדות התחרותית על ידי בידול של הערכים שאנו מציעים.

אסטרטגיה שיווקית תעסוק בין השאר גם בצורת ההפצה של המוצר, רמת התמחור ושאלות חשובות נוספות. החשיבות של האסטרטגיה היא רבת משמעות בכל מה שנוגע להחלטות עסקיות ולא ניתן להתחיל לבצע את ההחלטות בטרם הן מעוגנות במתווה אסטרטגי סגור.

מה צריך לעשות בתור התחלה

בשלב הראשון יש להכין דבר שנקרא בריף שמרכז את כל מה שאנו מבקשים ליישם. הכנתו של הבריף היא בעלת חשיבות משמעותית ורק בעל מקצוע מיומן יבצע זאת על פי הכללים. ערן פיקסר הוא דוגמא לבעל מקצוע כזה, מדובר על בונה אתרים בעל ידע נרחב בתחום Website builder from Eilatוניתן לפנות אליו על מנת לקבל את השירות האיכותי ביותר כך שהאתר שלכם יתחיל לעשות אל העבודה כמו שצריך.

לבריף קיים תפקיד חשוב מאוד והוא למעשה מסכם את הכללים הבסיסיים שאלים אנו מכוונים בגיבוש של האסטרטגיה שלנו. כך גם נדע להגיע אל המטרה שלנו שהיא מוצר חדש בעל יתרונות רבים ואשר מותאם לקהל יעד שהותאם לו מראש.

מה צריך להכיל הבריף?

כאשר אנו מביטים בבריף מקצועי נראה בו כמה אלמנטים חשובים. דבר ראשון, הוא יציג את נקודת המוצא בכניסה להליך גיבוש האסטרטגיה. שנית, הוא גם יגדיר את המניעים והצרכים של החברה ופירוט מדויק של הסביבה העסקית, התרבותית והארגונית של החברה.

נוסף על כך, הבריף להכיל גם את ההגדרות לתהליכי העבודה ואת כל השותפים שלוקחים בה חלק כולל לוחות זמנים, רמת החשיפה של האתר ועוד. חלקו האחרון של הבריף יוקדש לרמת התוצר המבוקשת. ניתן להשיג תוצאות טובות על ידי פניה אל בונה ומקדם אתרים מאילת שמכיר את כל הדגשים החשובים וידע כיצד לנווט את העסק. בניית אתרים באילת היא ללא ספק תחום בעל חשיבות רבה ועל כן לא כדאי לנסות לבצע את העבודה באופן עצמאי ורצוי לפנות לבעלי מקצוע בתחום זה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

17 − four =